3 Mayıs 2009 Pazar

yeni takıntım


magnumun mayan mystica'sı!mayalar ve mistizmin birleşimi.hem ilgi alanlarıma hem de damak zevkime nasıl bu kadar hitab ediyor inanamadım!içinde yok yok!sütlü çikolata, karamel parçaları, tarçın ve bal!

Kakao, Maya tarım ve dininin temel unsurlarından biriydi. Kakao, Maya toplumunda bir alışveriş birimi olarak vazgeçilmez bir rol oynadı. Maya ve daha sonra Aztek uygarlıklarında, `nocacau` (benim param) ve `mocacau` (senin paran) gibi bileşik kelimelerde de kullanıldı. Hatta vergiler kakao çekirdekleriyle ödendi. Mayalar için çikolata öyle değerliydi ki, ona `sıvı altın` diyor ve çikolatayı tapınmaya değer buluyorlardı.
Aztekler, bilgeliğin ve gücün kakao ağacından yenilen meyvelerden geldiğine inanırlardı. Kakao, besleyici, güçlendirici ve afrodizyak özelliklerine sahipti. Aztek İmparatoru Montezuma, kırmızı renkli koyu çikolata içerdi. Magnum Çikolata`nın Mayan Mystica çeşidinde yeniden hayat bulan ballı ve tarçınlı çikolatayı, günde 50 kadeh içecek kadar çok sever ve onu, bir kez kullanıldıktan sonra atılan altın kadehlerde içerdi.(http://www.tumgazeteler.com/?a=4439596)

ben de bu güzel çikolatayı fırsat buldukça yiyor ve fotoğraflıyorum:))

1 yorum:

  1. hmmm ben de 1-2 ay kadar önce keşfettim bu magnumu, gerçekten süperrrr...

    YanıtlaSil

Çekinme,yaz.

Zamanın kaydı

 Ağustos'ta yeniay, evinin arkasından doğarken eğer tanrılar sana gülümserlerse, eşinin badem ağacının altında, bir başkasının düşlerini...