14 Ağustos 2010 Cumartesi

BODY WORLDS



Sonunda uzun zamandır gitmek istediğim İstanbul Modern'deki BODY WORLDS sergisine gittim.Dr. Gunther von Hagens’in plastinasyon tekniği ile dönüştürdüğü cesetleri yakından izleme ve hayretlerle izleme fırsatı buldum.İnsan bedeninin ne kadar fani olduğunu,yaşlanmanın ancak ertelenebileceğini ama önüne geçilemeyeceğini bir kez daha anladım.Fetus içindeki 3 aylık bir bebeğe hayretle bakıp,beynimizin kıvrımları düzleştirilirse 1,5 metrakarelik bir alanı kapsayacağını bile öğrendim.Bir başka ilginç tez ise aslında sanıldığı gibi beynimizin %10 unu değil tamamını kullandığımıza yönelik olan bilgiydi.Bedenlerini bağışlamış onlarca insanın 5 işlemle:anatomik diseksiyon,vücut yağı ve suyunun çıkarılması,zorlu emdirme,konumlandırma ve kürleme ile bedenleri plastize ediliyor.Sergide bedenimizin her parçasını hatta tümörlü ve hastalıklı hallerini görmek mümkün.özellikle sigara içenlerin bu sergiye gitmesini kesinlikle öneriyorum.akciğerlerin sigaradan nasıl kurşuni gri bir hal aldığını görünce her sigaradan önce bir kez daha düşüneceklerini umuyorum.Bedenini öldükten sonra bağışlamak isteyenlere belirli şartları içeren bir sözleşme imzalatılıyor.Bu sözleşmeye online da ulaşmak mümkünmüş.İstanbul Modern antrepo 3 teki sergi 17Aralığa kadar devam ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çekinme,yaz.

Zamanın kaydı

 Ağustos'ta yeniay, evinin arkasından doğarken eğer tanrılar sana gülümserlerse, eşinin badem ağacının altında, bir başkasının düşlerini...