6 Nisan 2009 Pazartesi

bir bonsai nasıl ölür?


Çok güzeldi ilk geldiğinde...İlk önce ondan özür dilemek gerekirmiş,Bonsaisi olanlar bunu bilmeliler.İnsanoğlunun akla hayale gelmez zalimliklerinden birinin eseri bu ağaç.Özel yöntemlerle cüceleştirilip saksıya tıkıştırılan bir ağaç.Özürümü diledim,senin cüceleştirilmende inan ki suçum yok ama bundan böyle sana iyi bakacağım dedim,söz verdim.Arka arkaya fotoğraflarını çekerken adeta kendinden geçiyordu.Hırçındı,asiydi,dediğim dedikti.3 haftalık seyahatimden döndüğümde ölmüş sanmıştım,oysa sadece kapris yapıyordu.Onu annemin sulaması gücüne gitmişti.Biraz konuştuk ve aramızdaki buzları erittik.Çok kısa sürede toparlandı. Her gün konuştum,haftada iki defa yapraklarına su pıspısladım. Herşey gayet yolundaydı.Arada sırada kurur gibi yaptı ilgim azaldığında sonra hep bir şekilde kendimi ona affettirmiştim oysaki. Hatta ben bonsai bakabiliyorum diye egom tavan yapmıştı,bonsaisini öldüren bir arkadaşıma facebookta acımasızca "bonsai killer" nicki bile takmıştım...

oysa şimdi ne olduğunu anlamadığım bir şekilde ölüyor sevgili hırçın ağacım.Bu sefer ben de küstüm ona,konuşmuyorum.Odalarımızı da ayırdık,yapraklarını budadım ve onu balkona koydum. Hala suyunu veriyorum ama bu sefer galiba beni affetmeyecek.Eve gelirken onu balkonda görünce kafamı çeviriyorum ama içim içimi yiyor.

Bir bonsai böyle mi ölüyor...

Çok üzgünüm...


3 yorum:

  1. Çok etkilendim..
    sayısız menekşe katletmiş biri olarak bonsai için gerçekten üzüldümmm.
    hazır aklıma gelmişken doğadan özür diliyorum kendi yaptıklarım için. :)

    YanıtlaSil
  2. ben de üzgünüm.hala değişiklik yok:(

    YanıtlaSil
  3. Benim bonsaimde böyle oldu ama duygusal bi problemden değil 1 hafta içinde kendiliğinden oldu sanırım onunla konuşup bu işi düzeltmeliyim belki yerini beğenmemişti belki çok su vermiştik belki fazla ilgiden bunalmıştı eve gidicem ve onunla konuşup bu durumu düzelticem eşimin bonsaisi ve eşim devamlı öldü bu öldü deyip duruyordu o hayata döbücek yapraklarını açıcak dedim çok kez bi de başbaşa bi konuşalım bakalım :) gülmeyin öyle çiçekler siz ilgilenip onları sevdikçe açıyorlar gerçekten ağaçlarda öyle bizim köylerde meyve vermeyen ağaçların önüne geçip konuşlarak onları korkuturlar :D kayınvaldiem anlatmıştı onlarda baltayı elleirne salıp meyve vermessen keseriz fln demişler :D meyve vermıs ehehehe

    YanıtlaSil

Çekinme,yaz.

Seamlessteeth Soundcloud

 Uzun zamandır hayalini kurup gerçekleştirme cüreti gösteremediğim bir şeyi yaptım ve kendi yarattığım müziklerin içine yazdığım veya rüyala...