3 Temmuz 2010 Cumartesi

yeni pasaport


sonunda yeni pasaportuma kavustummm!!!
hani bunun çipi? çip degil aslında barkodlu.emniyet olay yeri inceleme ekibi bilgisayarda bütün parmak izlerimizi aldı...Artık parmak izlerimi vererek bir cok işlem yapabilecekmişim.Mesela yeni ehliyetler de çipli olacakmış,bir seneye kalmaz yeni ehliyet almak gerekecek bu yuzden vatandaslık numaranızı yazdırtmadıysanız acele etmeye gerek yok,yeni ehliyeti beklemek en mantıklısı.
ben çok matrixvari bişey bekliyordum ama gayet pembe bir pasaport bu:)) daha minimal ve sirin geldi.eski pasaportlarınız (10 seneden eski degilse) 2015 e kadar gecerli. ama benim artık içim rahat etsin diye acil yeniledim,şimdi 5 sene gecerli pasaportum var.ayrıca bu aralar %50 indirimli,faydalanmak isteyen elini çabuk tutsun!

(edit:20.02.2011-Şubat ayındaki Portekiz seyahatimde pasaport kontrolumdeki görevli yeni çipli pasaportum oldugu için bana teşekkür etti.eski pasaportlar yüzünden kontrolde ciddi sıkıntılar yaşanıyormuş.benden söylemesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çekinme,yaz.

Zamanın kaydı

 Ağustos'ta yeniay, evinin arkasından doğarken eğer tanrılar sana gülümserlerse, eşinin badem ağacının altında, bir başkasının düşlerini...